onsdag, oktober 01, 2008

Kvallskoseri

Sitter och svattas pa ett internetcafe klockan kvart over tio och har lamnat mina resekamrater pa en bar full med berusade turister som dansar pa bardiskar. Jag fick mig ett litet smakprov igar med en man och en kvinna i 40ars-aldern som dansade pa bardisken till "hips dont lie" och jag vet faktiskt inte om mitt psyke klarar av att se ytterligare en sadan uppvisning..

Ar just nu pa en o som heter Gili Travangan och ligger nordvast om Lombok. En riktigt fin liten o som verkar vara ett paradis for alla som vill snorkla, dyka, battra pa brannan och ta magiska svampar! Det ar en liten chock nar man sitter och kollar pa menyn och hittar en hel sida full med "magiska svampar som tar dig till manen" haha, kan ni se den menyn hemma pa det lokala kafeet?

Jag brukar alltid bubbla med saker som jag vill fa ner i ord nar jag satter mig och skriver har men nu har jag nog egentligen inte sa mycket att saga. =P Kande bara for att satta mig och skriva lite innan jag flyr hem till rummet och sover.

Det borjar bli dags att resa vidare sjalv och saga hejda till mina kara vanner snart. Vi har det jattekul ihop och det ar skont att kunna dela boende och upplevelser men jag borjar bli lite rastlos och vill vidare. Dessutom vill jag kolla upp orat snart hos en riktig doktor som at minstonde har batterier i sin ficklampa nar han lyser den i orat pa mig.. Har fatt tips om ett bra sjukhus i kuta bali som jag ska ta mig till efter detta. Ar saklart jattesugen pa att snorkla och dyka och fa lite revange vad det galler surfandet men far lydigt halla orat over vattnet salange.

Har varit lite vemodig alltsedan jag lamnade surfcampet eftersom jag verkligen lamnade med flaggan pa botten.. Kunde ju inte surfa de sista 9 dagarna och hade innan det gjort pinsamt daligt ifran mig... Jag far val kanske acceptera att surfning inte var min grej men det gramer mig att erkanna. Kanner verkligen att jag maste ge det en till chans eftersom jag inte fick ngt riktigt avslut. Dessutom vill jag inte riktigt ga med pa att man kan vara sa kass som jag var=P

Annars kan jag ju meddela om att min Mp3spelare gick sonder efter bara ngn vecka och mina horlurar till mobilden har rasat sonder. Musik man sjalv valjer ar en lyx jag inte har rad med, idag hade jag den aran att lyssna pa ace of bace nar jag at frukost. Vad ar det med det bandet? Horde inte vi dom i barcelona ocksa? Jag som trodde dom hade blivit begravda for valdigt valdigt lange sen!

Ja ni, inte mycket vettigt kommer ur denna trotta hjarna. Antar att det ar dags att leta sig tillbaka i morkret och fa sig lite skonhetssomn. Har ju faktiskt absolut ingenting att gora i morgon som jag maste vara utvilad for att orka med;P

Saknar er dar hemma&dar borta i Costa Rica!
Manga kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar