torsdag, oktober 09, 2008

Pa sparet & pa vag ut ur indo

t vaFarden borjade pa en o forknippade med sina manga manfarder vidare sydvast med ett fartyg smutsigare an en svensk soptipp. Tre resenarer svarta av sin tupplur pa golvet kom utmattade, bakfulla och javliga till sitt nya hem i en stad fylld med aussisurfare och med ett morkt forflutet av bombattentat.

Valkomnade av ett regnovader och med en plaskblot ryggsack som blev sankt i en vattenpol av en hjarndod taxichauffor klev jag in pa rummet, slangde alla blota klader i ett horn och hoppade in i duchen for att bli av med resdammet. Jag stod och njot av det kalla vattnet men lyckan blev inte langvarig nar strommen gick och duchen inte langre tedde sig sa hemtrevlig.
Stromavbrottet varade hela kvallen men kom tillbaka lagom till sangdags, regnovadret daremot har kommit och gatt sen dess.

Efter ett besok hos doktorn fick jag i alla fall reda pa att mitt ora har aterhamtat sig efter olyckan och att trumhinnan har lakt. Om jag forstatt det hela ratt sa var det aven en hjarnskakning vilket inte later helt omojligt eftersom snurrandet har kommit tillbaka igen. Fick i alla fall medicin mot snurret plus for natt annat som jag inte riktigt uppfattade..? Kanske for orat?

Farden fortsatter med en lite for liten bil tillsammans med mina tva nyvunna spangavanner plus tva par som pa ett eller annat satt kanner nagon i ganget. Farden gar mot kultur och trasniderier. Har finns en ide om att inhandla lite julklappar som jag sen kan skicka hem med halften av min packning som har visat sig valdigt overflodig. Det som folk tjatade mest om var att jag inte skulle ta med mig for mycket saker och anda ar det de anda som jag verkligen misslyckades med.

(Jag som inte ens gillar pa sparet, men jag vet nagon som laser dethar som gor det. Nu far det dock vara nog med kodspraket)

Pa sondag(?) bar det av fran ubud till kuta IGEN. Ska sen flyga till jakarta och forsoka ta mig darifran till singapore. Det ar egentligen ingen ide att gora planer eftersom det aldrig blir som man tankt sig, men nu maste jag ut ur indo sa det ar i alla fall sakert sa langt.
Maste borja uppdatera mig om laget utanfor min lilla bubbla bara med oroligheter och oversvamningar sa jag inte hamnar helt pa tok. Ar valdigt dalig pa att uppdatera mig om laget i varlden maste jag saga.

Sa, hur ar laget hemma? Skicka garna mail det ar kul att hora av er!
Kramar fran varmen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar